Service desk ledelse i praksis


ActionEventDato(er)TypeStedPris
TilmeldService desk ledelse i praksis15. - 16. marts 2018Åbent kursusBallerup9.995

På Service desk ledelse i praksis får du en række helt konkrete værktøjer til personaleledelse og motivation i Service desk.

Mange Service desks lider under for få ressourcer, for mange opgaver og mangel på de rette værktøjer. Og selv om disse u-perfekte vilkår ofte påvirker performance i negativ retning, så står de sjældent til at ændre – i hvert fald ikke så hurtigt, som man kunne ønske det.

På dette kursus lærer du at skabe high performance individer og teams. Du lærer, hvordan du flytter medarbejdernes fokus hen på kerneopgaven og den gode brugeroplevelse – og væk fra vilkår, som er svære at ændre på. Du lærer også at spotte og udfylde gap’et mellem hvilken kompetencer vores kunder efterspørger – og de kompetencer, vores medarbejdere har udviklet gennem årene.

Helt specifikt lærer du at blive meget bevidst om, hvilken ledelse du benytter dig af i hvilken situation – og at flytte din ledelsesstil aktivt derhen, hvor den skaber den største effekt.

Vores medarbejdere i service desk arbejder ofte intuitivt og rutinepræget med opgaverne. Rutinen kan gå hen og blive en bremseklods for potentiale og udvikling, hvilket i længden skaber teams og individer, der performer mindre end deres bedste. I Service desk ledelse i praksis lærer du, hvordan du øger medarbejdernes kompetencer og serviceadfærd – og hvordan du som leder udvikler dine egne evner til nærvær og motivation.

Agenda for kurset

Dag 1 – dine medarbejdere

  • Du lærer at kortlægge dine medarbejdere i forhold til motivation og ansvar samt faglige og adfærdsmæssige kompetencer
  • Du lærer, hvordan du bevidst udvikler motivationen hos den enkelte medarbejder
  • Vi gennemgår, hvordan man udvikler en sund feedback-kultur og giver effektiv ros og ris
  • Til sidst gennemgår vi en effektivt værktøj til udvikling af ansvarsfølelsen hos dine medarbejdere

Dag 2 – dig som leder

  • Du lærer situationsbestemt service desk ledelse – i praksis
  • Vi gennemgår, hvordan du identificerer et specifikt ledelsesbehov – hvem skal ledes hvordan – og hvornår?
  • Du lærer, hvordan du fjerner du fokus på vilkår, der alligevel ikke kan ændres
  • Du udarbejder din egen “lederens to-do liste” for at skabe optimal performance
  • Test og certificering (option)Når du er færdig med kurset, har du skrevet din egen gyldne formel for optimal performance hos hver enkelt af dine medarbejdere.

Firmakursus

Interesseret i et firmakursus? Kontakt os her >>

Gratis seminar

Interesseret i en smagsprøve?
Tilmeld dig et af vores gratis seminarer her: Service desk ledelse i praksis – gratis seminar

Deltagere

Du er ny eller garvet leder i en service desk/help desk/hotline, og kender måske nogle af de gængse ledelses- og motivationsteorier. Du ønsker at udvikle dig selv og din organisation til øget fokus på kerneopgaven, høj effektivitet og den gode brugeroplevelse. Din rolle er f.eks. chef, leder, manager, teamleder, supervisor eller koordinator – og du har enten ledelsesansvar i dag, eller forventer at få det i fremtiden.

Kurset leveres af Peopleteams undervisere, der selv har mange års Service desk ledererfaring.

Kursusafgift

Prisen for kurset er DKK 9.995,-, og ud over fuld forplejning under hele kurset, får du også:

  • Bogen “Service desk ledelse i praksis”
  • Værktøj til motivations- og kompetencevurdering
  • Værktøj til valg af ledelsesstil, effektvurdering og personaleudvikling
  • Rollebeskrivelse på en Service desk medarbejder

Du får også en kopi af bogen i elektronisk, redigerbart format, så du selv kan tilføje dine egne metoder, og udarbejde din egen, praktisk ledelsesmanual, som du kan genbruge og udvikle over tid.
Der er mulighed for at tilmelde sig certificering, som foregår via en elektronisk test af en times varighed. Har du mere end 65% rigtige, modtager du et certifikat i “Service desk ledelse i praksis”.

Pris for testen er DKK 1.995,-, og har du deltaget i hele kurset, giver vi oven i købet eksamensgaranti (gratis reeksamen).