Business Relationship Management


Kursuskalender

DatoSted 
25. - 26. februar 2019KøbenhavnTilmeld
23. - 24. oktober 2019KøbenhavnTilmeld

Kontakt os for firmaforløb

 

Praktiske informationer

Varighed: 2 dage
Tidspunkt: 9.00 – 17.00
Kursuspris: 10.500,- ekskl. moms

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

 

Formål

Dette kursus er for dig, der møder forretningen i det daglige. For dig, der gerne vil have redskaber til at sikre, at dialogen og relationerne bliver løftet til det rette strategiske niveau – og at begge dele er baseret på gensidig professionel tillid og respekt. Resultatet er en forbedret tone og færre konflikter i krydsfeltet mellem it og forretningen.

It og digitalisering er strategiske fokusområder for stort set alle virksomheder i dag. Forudsætningen for succes inden for disse områder er, at relationen mellem it og forretning kontinuerligt bliver styrket gennem dialog.
Hvis it-organisationer skal lykkes med denne dagsorden, forudsætter det, at de it-ledere og -medarbejdere, der i det daglige har kontakten med forretningsområder, kan løfte relationen til det rette strategiske niveau – på en måde, der er præget af gensidig professionel tillid og respekt.
Kurset er tilrettelagt med henblik på mest mulig læring. Der vil være inspirationsindlæg, deltagernes egne refleksioner og praktiske øvelser.

 

Indhold

På kurset vil du lære om:

  • Rammer og processer i Business Relationship Management
  • Hvordan du organiserer initiativer og projekter på en måde, der styrker relationer
  • Etablering af nye professionelle relationer
  • Hvordan du starter en forretningsdialog på det rigtige niveau og med det rigtige indhold
  • Hvordan du etablerer et fundament af professionel tillid og respekt
  • Ændring af eksisterende relationer
  • Hvordan du ændrer leverancedialog til forretningsdialog
  • Hvordan du bruger utilfredshed som et afsæt for forretningsdialog

 

Udbytte

Kurset Business Relationship Management (BRM) giver dig en række konkrete hjælpemidler til at agere i virksomheden, så dialogen mellem it og forretning bliver forbedret – med færre konflikter, højere produktivitet og bedre omdømme for it til følge.

Som deltager på kurset opnår du og din virksomhed:

  • En forståelse for, hvordan I skal organisere initiativer og projekter på en måde, der styrker relationen
  • Indsigt i, hvordan I begynder en forretningsdialog på det rigtige niveau og med det rigtige indhold
  • Viden om, hvordan I etablerer et fundament af professionel tillid og respekt
  • Indblik i, hvordan I ændrer leverancedialog til forretningsdialog
  • Værktøjer til, hvordan I kan bruge utilfredshed som et afsæt for forretningsdialog

 

Målgruppe og forudsætninger

Kurset Business Relationship Management (BRM) henvender sig til ledere og medarbejdere, der har ansvar eller medansvar for relationen til forretningen. F.eks. Business Relationship Managers, forretningsanalytikere, proceskonsulenter, Service Delivery Managers, projektledere og Product Owners.
Kurset kræver ingen særlige forudsætninger.

 

Program

Dag 1

  • Frameworks og metoder i Business Relationship Management
  • Modenhed af relationer
  • Effektiv organisering af samarbejde og initiativer

Dag 2

  • Etablering af nye relationer
  • Håndtering af konflikter i eksisterende relationer
  • Vend utilfredshed til tillid

 

Kurset tilbydes i samarbejde med: