ITIL® Foundation e-learning


Tag din ITIL Foundation når det passer dig. 

TilmeldEventDato(er)TypeStedPris
TilmeldITIL® Foundation (e-learning)E-learningOnline3.995

Formål

ITIL er en samling af god skik for styring af it-services lige fra strategi og design til leverance og løbende forbedring. Formålet med grundkurset er give dig en indføring i ITIL med særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.

 

Indhold

Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL med udgangspunkt i livscyklussen for en service, herunder elementer som ydelser, processer, roller, systemer, værktøjer og modeller.
ITIL er en meget omfangsrig best practice, og kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde. Du kan derfor ikke forvente, at du kan gå direkte hjem og omsætte det, du har lært, uden at deltage på overbygningskurserne eller uden støtte fra andre i din organisation, der har mere erfaring med ITIL.

 

Udbytte

Som deltager opnår du:

  • Forståelse for service-livscyklussen og dens faser
  • Kendskab til grundlæggende begreber, principper og modeller i ITIL
  • Indblik i en lang række af ITIL’s processer, roller og funktioner
  • Papir på, at du har grundlæggende kendskab til ITIL best practice (ITIL Foundation certifikat)

Når du har bestået ITIL Foundation, opfylder du adgangskravet til ITIL overbygningskurserne, hvor du kan lære at omsætte teorien til praksis.

 

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.

Kurset er blandt andet relevant for:

  • Alle it-professionelle, der indgår i it-organisationens serviceprocesser
  • It-ledere
  • Procesejere og -managere
  • Projektledere
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter
    Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en it-organisation. Derudover er det en forudsætning, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte tid til hjemmearbejde, da det af mange opleves intensivt.

 

Program

  • Service Management som fagområde
  • Fem service-livscyklus faser: Strategi, design, transition, drift og forbedring
  • Nøglebegreber, principper og modeller
  • 21 udvalgte processer, hvoraf fire gennemgås mere detaljeret end de øvrige
  • Fire udvalgte roller
  • Fire funktioner
  • Teknologi og arkitektur
  • Kompetencer

 

Praktiske informationer

Sprog

Kan vælges på dansk eller engelsk.

Kursusmateriale

Du har adgang til materialet i et år efter købsdato.
Vi bruger ægte e-materiale, der er udviklet til formålet – ikke blot en pdf – og opnår derved en række fordele:

    • Online app med mange hundrede spørgsmål til eksamenstræning – både åbne spørgsmål og eksamensspørgsmål
    • Interaktivt materiale, der kan anvendes på PC, tablet og mobiltelefon, og både online og offline versioner er tilgængelige
    • Dine egne noter i materialet synkroniseres på tværs af dine enheder
    • Godt for miljøet, da der ikke skal printes 100-vis af sider, der kun har en kort “gemmeværdi”

Pris

Prisen for kurset er 3.995,- ekskl. moms

Eksamen

Eksamensvoucher kan købes for 2.450,-
Eksamen kan tages i ro og mag i eget hjem eller på arbejdspladsen.
Eksamen foregår on-line, så du skal medbringe PC med mulighed for at gå på internettet. Eksamen varer 60 minutter og uden hjælpemidler. Den består af 40 simple multiple choice spørgsmål, hvor man får et point for hvert rigtigt svar. For at bestå eksamen skal du have 65% rigtige, svarende til minimum 26 point. Ved beståelse modtager du et certifikat og opnår 2 point i ITIL Expert uddannelsen, der i alt kræver 22 point.

Akkreditering

BlueHat P/S og Peopleteam er som ATO Affiliates hos Aim4Knowledge akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.