Kepner-Tregoe® Foundation


Kepner-Tregoe er udgået. Peopleteam tilbyder nu Problemløsning i IT.

Klik her for mere info om Problemløsning i IT

Af licensmæssige årsager er Kepner-Tregoe er ikke længere tilgængeligt. Der er dog stadig brug for problem management i danske IT-afdelinger, og Peopleteam har derfor udviklet metoden Problemløsning i IT. Metoden er afstemt med ITIL, Kepner-Tregoe og andre anerkendte rammeværk/metoder til løsning af IT-problemer.

Nedenstående informationer er tilgængelige af historiske årsager – og hvis du har behov for at sammenligne Problemløsning i IT med Kepner-Tregoe.

 


Formålet med Kepner-Tregoe

Lær en systematisk proces til problemløsning, og find hurtigere frem til root cause af enhver type problem. Hundredevis af personer har allerede deltaget i dette kursus, der giver dig viden om terminologier, struktur og grundbegreber inden for Kepner-Tregoe® problemløsnings- og fejlfindingsteknikker såsom – situationsanalyse, problemanalyse, beslutningsanalyse og potentiel problemanalyse. Kepner-Tregoe anbefales officielt af ITIL® som en Best Practise til praktisk problem management.

 

Deltagere

Kepner-Tregoe® Foundation henvender sig til dig, der:

  • ønsker at blive certificeret i Kepner-Tregoe Foundation
  • skal deltage i Kepner-Tregoe Advanced og som ønsker at blive bedre til at håndtere incidents og problems
  • arbejder i service desk, er problem manager, incident manager, udvikler, tester eller projektleder, der
  • ønsker at blive bedre til at spotte fejl, og lære, hvordan de kan undgås.

 

Indhold

Kepner-Tregoes rationelle processer:

  • Introduktion og spørgeteknik, der anvendes i alle processerne
  • Situation Appraisal – Hvad er et incident, og hvad er en “concern”. “List Threats and Opportunities”,
  • “Separate and Clarify”, “Set Priority”, “Plan Next Steps” samt grundlæggende spørgeteknik i Situation Appraisal
  • Problem Analysis – Kepner-Tregoes definition af et problem. “Describe Problem”, “Identify Possible Causes?, “Evaluate Possible Causes”, “Confirm True Cause”, samt specifik spørgeteknik i Problem Analysis.
  • Decision Analysis: Hvad er en beslutning? “Clarify Purpose”, “Identify Alternatives”, “Evaluate Alternatives”, “Make Decision”, samt specifik spørgeteknik i Decision Analysis.
  • Potential Problem Analysis – Hvordan lægger man en effektiv plan “Identify Potential Problems”, “Identify Likely Causes”, “Take Preventive Action”, “Plan Contingent Action and Set Triggers”. Specifik spørgeteknik i Potential Problem Analysis.
  • Certificering

 

Forudsætninger

Du skal have deltaget i et akkrediteret 2-dags Kepner-Tregoe Foundation kursus for at kunne deltage i eksamen.
Kurset er praktisk orienteret, og ønsker du at gå til eksamen, skal du beregne ekstra forberedelse i form af læsning og prøveeksamen.

 

Underviser

Johnny JensenJohnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL 4 Master, ITIL V3 Expert, V2 Manager med udmærkelse, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk, personaleledelse og den gode kommunikation med brugere og kunder. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

 

Eksamen

Multiple-choice, 40 spørgsmål uden hjælpemidler
Varighed 60 minutter
Beståelse ved 28/40 (eller 70 %)

 

Pris

Kursuspris: 12.500 kr. ekskl. moms pr. deltager.
Eksamenspris: 1.950 kr. ekskl. moms pr. deltager.

The Kepner-Tregoe® Foundation course includes Kepner-Tregoe Methodologies and Intellectual Property owned by Kepner-Tregoe, which is used by permission of Kepner-Tregoe. All rights reserved. Accredited KT Foundation training is provided by ITpreneurs.