Dyb forståelse af ITIL i forhold til brugersupport
På dette kursus lærer du, hvordan du sikrer en optimal brugersupport i dagligdagen.
Vi gennemgår de 5 væsentligste supportrelaterede processer, og går i dybden med, hvordan de implementeres i dagligdagen.
Samtidig ser vi også på, hvordan processerne i drift og support integrerer tæt med de øvrige processer i ITIL lifecycle.
Du lærer også ITILs anbefalinger til service deskens ansvar og organisering – samt hvordan roller og funktioner understøtter processerne bedst muligt.
Vil du drøfte kurset, eller bestille et forløb?
Emner
- Event management
- Incident management
- Request Fulfilment
- Problem management
- Access management
- Service desken
- Funktioner og roller
- Teknologiovervejelser
Målgruppe
Dette 4-dages kursus er målrettet it-professionelle, der har brug for en dyb forståelse af roller, aktiviteter og funktioner i forbindelse med supportprocesserne i ITIL.
Kurset er for dig, der
- har en rolle som procesejer, procesmanager eller proceskoordinator
- skal udvikle processer, roller eller målepunkter i en IT driftsorganisation
- ønsker at blive ITIL Expert
- er eller gerne vil være IT service management konsulent
Certificering
Kurset er eksamensforberedende . Prøven gennemføres på kursets sidste dag, og består af 8 scenarie-baserede multiple choice spørgsmål. Varighed 2 timer. Beståelse ved 28 point ud af 40 mulige. Bestået eksamen giver dig en certificering i Operational Support and Analysis.
Forudsætninger
Du skal have bestået ITIL Foundation eksamen (kunne fremvise et certifikat) samt have læst dele af bogen Service Operation inden kurset
Syllabus med pensum kan findes her >> (se specifikt side 11-18 for konkret læseplan)
Bogen kan købes på Axelos hjemmeside her >>