OBS – dette ITIL V3 kursus er udgået. Vi anbefaler ITIL 4 Monitor, Support and Fulfil i stedet.
Detaljeret forståelse af processer, funktioner og aktiviteter i forbindelse med IT drift og support
På dette kursus lærer du at styre de driftsorienterede ITIL-processer, så du kan optimere fejlsøgning, problemløsning og håndtering af bestillinger og brugeradgang. Kort sagt de vigtigste processer, der giver høj bruger- og kundetilfredshed!
Du lærer også, hvilke krav du skal stille til jeres service desk- og service management værktøjer.
Dertil lærer du, hvordan ITIL anbefaler, at du organiserer din IT-support for at sikre bedst mulig robusthed og effektivitet i dagligdagen.
Vil du drøfte kurset, eller bestille et forløb?
Emner
- Introduktion til service operation
- Service operation principper og processer
- Fælles service operation aktiviteter
- Organisering og teknologiovervejelser
- Gennemførelse af service operation i IT
- Udfordringer, kritiske succesfaktorer og risici
Målgruppe
Dette 3-dages kursus henvender sig til it-professionelle, der har behov for detaljeret forståelse af processer, funktioner og aktiviteter i forbindelse med Service Operation i ITIL Service Lifecycle.
Kurset er for dig, der
- er IT-leder, projektleder eller IT-nøglemedarbejder
- skal lede drift og processer i en IT driftsorganisation
- har behov for en dyb forståelse af ITIL inden for drift og support
- ønsker at blive ITIL Expert
- er eller gerne vil være IT service management konsulent
Certificering
Kurset er eksamensforberedende. Prøven gennemføres på kursets sidste dag, og består af 8 scenarie-baserede multiple choice spørgsmål. Varighed 2 timer. Beståelse ved 28 point ud af 40 mulige. Bestået eksamen giver dig en certificering i Service Operation.
Forudsætninger
Du skal have bestået ITIL Foundation eksamen (kunne fremvise et certifikat) samt have læst dele af bogen Service Operation inden kurset
Syllabus med pensum kan findes her >> (se specifikt side 10-15 for konkret læseplan)
Bogen kan købes på Axelos hjemmeside her >>