Dato | Sted | |
---|---|---|
1. oktober 2025 | København | Tilmeld |
To konferencer i én. Mødepladsen for både kundeservice og IT Service Desk
Skal du med på den populære KISS-konference 2025?
Kort om konferencen: ”KISS 2025” konferencen stiller skarpt på de udfordringer og muligheder, du står over for inden for både kundeservice, kundeoplevelser, IT service, support og de tekniske løsninger der findes. Der er målrettede faglige konferencespor og et fællesspor, der har fokus på synergieffekterne.
Generelle informationer:
Tidspunkt: Onsdag den 1. oktober 2025 kl. 9-16.
Sted: Scandic Copenhagen, Vester Søgade 6, 1601 København
Pris: 3.195,- ekskl. moms. Early bird frem til 4. juli 2025, 2.195,- ekskl. moms.
Mængderabat: Kontakt Jens Severinsen på jens@peopleteam.dk eller 4275 4414
Målgruppe:
Målgruppe (Kundeservice): Ledere og mellemledere inden for kundeservice/kontaktcentre. Generelt chefer/ansvarlige for kundevendte funktioner.
Målgruppe (IT Service): Ledere og mellemledere inden for IT Service Desken/IT Support/Brugersupport. Chefer/mellemledere med ansvar for den interne IT Service.
Program
Vi opdaterer løbende denne side med programmet for dagen.
KEYNOTE: AI-assistenter i praksis – hvordan du bruger digital intelligens til at arbejde smartere hver dag
Et praktisk og strategisk oplæg om anvendelsen af AI-assistenter i hverdagen, både for ledere og medarbejdere – med konkrete cases og best practices.
Martin Sattrup Christensen er en af Danmarks førende formidlere af kunstig intelligens i praksis. Med mere end 20 års erfaring som topleder og strategisk rådgiver – fra globale koncerner til iværksættermiljøer – kombinerer han en dyb forståelse for ledelse med en stærk passion for AI og digital transformation.
Som grundlægger af AI Agenten hjælper han virksomheder med at gøre kunstig intelligens konkret og værdiskabende – med fokus på AI-assistenter, der optimerer arbejdsgange, styrker kundeservice/support og frigør tid til det, der virkelig skaber værdi.
Martin har stået i spidsen for både multinationale selskaber og startups og er certificeret ChatGPT-ekspert fra Blockchain Academy (USA) samt uddannet i AI-strategi fra MIT Sloan School of Management. Han er kendt for sine engagerende og handlingsorienterede oplæg, der bringer AI ned i øjenhøjde og gør komplekse teknologier til noget, alle kan forstå og bruge – allerede i morgen.
Deltagerne kan forvente en praktisk og strategisk introduktion til, hvordan AI kan implementeres i hverdagen – både for ledere og medarbejdere. Med konkrete eksempler, best practices og en levende formidlingsevne leverer Martin inspiration, der omsættes til handling.
Martin Sattrup Christensen
Et ærligt indlæg om vores erfaringer med AI i kundeservice hos EWII (Kundeservicespor)
Alle taler om AI – men hvad virker faktisk i virkeligheden? Hos EWII har vi valgt en tilgang, hvor vi ikke går på kompromis med kundens oplevelse.
I mit indlæg deler jeg vores rejse med AI i kundeservice:
- Hvad vi har lært om samspillet mellem AI og mennesker
- Hvorfor vi mener, at AI ikke kan stå alene – og for nuværende ikke kan erstatte den gode dømmekraft og empati
- Hvilke krav vi stiller til os selv, og vores leverandører
- Og hvordan vi arbejder med at ”opdrage” både kunder og organisation i takt med udviklingen
AI er ikke sort/hvid. Når en artikel beskriver at en stor virksomhed dropper AI i kundebetjening, er det ikke et bevis på, at teknologien ikke virker – men et bevis på, at det kræver omtanke og erfaring at få det til at fungere.
Mit oplæg er for dig, der gerne vil høre om AI i praksis – med ærlige nuancer og konkrete eksempler. Du får både inspiration og et blik ind i, hvordan vi hos EWII bruger teknologien intelligent – med kundens behov som kompas.
Tommy Sørensen, Kundeservicechef, EWII
Din virksomhed er ikke så kundeorienteret som I tror! (Kundeservicespor)
”Vi lever af vores kunder!”, ”Kundetilfredshed er vores førsteprioritet!”, ”Vi er kundeorienterede i alt hvad vi gør!”
Det skorter ikke på de flotte overskrifter, når mange virksomheder taler om deres kunder, men virkeligheden er ofte noget anderledes.
Ledelsens opfattelse af virksomhedens grad af kundeorientering er for eksempel ofte (meget) langt fra den virkelighed som frontlinjemedarbejderne oplever!
Der ligger dermed en stort uforløst potentiale i at erkende det virkelige (lavere) niveau af kundeorientering – og lave en plan for at nå det fremtidige mål.
I dette indlæg vil du høre om:
- De 4 centrale områder du skal have styr på hos dine medarbejdere: Willing, Skilled, Able & Aligned
- Hellere tilgivelse end tilladelse – Hvilket mandat har dine medarbejdere til at løse problemer her og nu?
- Dokumentation for loyalitetseffekten af en professionel klagebehandling
Mikkel Korntved, CEO, Loyalty Group
Hvordan videndeling og insourcing har styrket IT-supporten hos ISS (IT Service & Support spor)
I dette indlæg vil Huseyin Uysal og Simon Aare Vest fra ISS fortælle om, hvordan intern viden og insourcing har styrket deres IT-support markant.
De vil tage deltagerne med på rejsen fra en lokal support på Buddingevej til hvordan de i dag er blevet et globalt team med medarbejdere i både København, Warszawa, Gdansk, Porto, Jakarta og Mexico City, der alle supporterer en kæmpe koncern som ISS. Fokus bliver på det praktiske, fleksibiliteten og forretningsforståelsen (hvor er vi og hvor vil vi hen?), samt hvordan man styrker sin support indefra med målbare resultater.
Huseyin Uysal, Head of Global Service Desk, ISS
Simon Aare Vest, Service Desk Team Lead, ISS
Fra pilot til forankret praksis: KCS – rejsen i KU-IT (IT Service & Support sporet)
Hvordan implementerer man KCS (Knowledge Centered Service) uden erfaring, med begrænsede midler og midt i en stor administrationsreform?
Vi startede med en lille pilot, genopfandt coaching på ny og lærte at arbejde datadrevet undervejs.
I dag er KCS forankret i vores support, og vi er klar til næste skridt.
Kom og hør, hvordan vi er vokset med opgaven – og finder vej mens vi går den.
Patrick Thams-Dimon, Knowledge- og Lean Manager, Københavns Universitet, KU-IT
Hands-on erfaringer fra kundeservice hos REMA 1000 (Kundeservice-spor)
Hvordan måler vi kundeservice, så det bliver helt konkret, håndgribeligt og på medarbejderniveau – og samtidig bevare motivationen og engagementet hos medarbejderne.
Med en ny undersøgelse fra HK og DR der viser at 83% i detail bliver talt dårligt til. Så viser REMA1000´s kundecenter, at over 90% af kunderne er super tilfredse og giver i 72% af tilfældene anbefalinger direkte til medarbejderne og deres egen personlige digitale profil og CV!
Sammen med Servicelovers er der sat fokus på handlingsorienterede indsigter og KBI (Key Behaviour Indicators) som måler og rykker servicekulturen ved at holde fokus på især de positive anbefalinger fra kunderne.
Indlægget beskriver helt konkrete KBI-tal (Servicepowers) der udgør målepunkter for medarbejderne. Herunder hvordan træning og udvikling med blandt andet sidemandslæring kommer i spil med et positivt afsæt for at lære fra hinanden og samtidig skabe tryghed i jobbet som kundeservicemedarbejder.
Med fokus på personlige og positive bedømmelser fra kunder til medarbejdere beskriver vi i REMA1000, hvordan synliggørelse og fejring spiller ind i en servicekultur, der sætter kunderne først, og bygger store mennesker. Den negative feedback gives overordnet og generelt og den tages der hånd om i afdelingen med forbedringsforslag, men den må aldrig overskygge fokus på, hvad der gøres godt.
I indlægget fortæller Anita, head of kundeservice, også om, hvordan REMA 1000 har fokus på at fastholde medarbejdere, i en konkurrencepræget branche som detail jo er, netop via filosofien ”At bygge store mennesker”. Hvordan man i Kundecenteret kigger på drømme, ønsker og kompetencer ift. at prøve flere ting og derved hjælpe de unge mennesker til at komme videre i karrieren og give dem et positiv afsæt ud i ”det voksne liv”.
Konkrete områder der beskrives i dette indlæg:
- KBI der understøtter de gode kundeoplevelser
- Måling af KBI i øjenhøjde
- Udvikling og træning ud fra håndgribelig kundefeedback
- Motivation og engagement med positive adfærdsmålinger og egen digital profil
- Fastholdelse og udvikling af medarbejdere
Anita Pilegaard, Kundecenter ansvarlig, REMA 1000 Danmark A/S
KEYNOTE: AI etik
Kunstig intelligens er et værktøj, der måske kan gøre vores arbejde lettere. I mødet med kunderne er det vigtigt at vi kender til de etiske dilemmaer, der følger med. Vi skal ikke kun se på AIs muligheder men også granske konsekvenserne. Pernille Tranberg vil give os en rundtur i de etiske dilemmaer, der følger med ved brug af især generative kunstig intelligens.
Pernille Tranberg er rådgiver og foredragsholder omkring data-og AI-etik og forfatter til en række bøger om teknologi. Hun var udpeget til ekspertgruppen vedr. techgiganter, som sluttede deres arbejde i december.
Pernille Tranberg
Der er indlæg på vej fra:
Topdanmark (IT Service & Support sporet)
Telenor (Kundeservicespor)
OK (Kundeservicespor)
EDC (Kundeservicespor)
Dagens dirigenter
Anders Rønnebech Jensen, CX-ekspert
Ønsker du at være udstiller?
Kontakt Jens Severinsen på jens@peopleteam.dk eller 4275 4414
Hovedsponsor
Udstillere
TOPdesk gør ITSM simpelt – Automatisér dine processer, hold styr på dine assets og gør brugerne mere selvstændige vha. selvbetjening!