CarGO – ITSM essentials


Lær sund og værdiskabende ITSM gennem interaktiv undervisning

CarGO fokuserer på, hvordan IT Service Management fungerer i praksis. I simulationen lærer du, hvordan sunde processer fungerer og hænger sammen.

CarGO tilbydes som firmaforløb – kontakt os for at høre mere >>

 

Formål

Simulationsspillet CarGO er designet til IT-afdelinger, der på kort tid ønsker at træne sine medarbejdere i de væsentligste IT Service Management processer – uden at dykke ned i detaljerne fra de store rammeværk.

 

Udbytte

Efter CarGO kan dit team blandt andet:

  • Præstere bedre leverancer af IT-services
  • Demonstrere bedre forståelse for rettidig omhu – set med kundens øjne
  • Udføre mere effektive IT Service Management processer
  • Udvise bedre forståelse for især processerne incident og problem management samt vigtigheden af en passende IT-infrastruktur
  • Kunne planlægge de konkrete og specifikke trin, der skal til for at øge organisationens modenhed inden for ITSM

Undervejs kommer deltagerne til at opleve:

  • Essensen af god IT Service Management i praksis
  • Hvordan man anvender de grundlæggende IT Service Management processer og hvordan de bringe værdi både internt og eksterne
  • Hvordan man løfter modenheden af serviceorganisationen på kort tid
  • Hvordan man optimerer arbejdsgange ved at implementere serviceforbedringer og serviceautomatisering
  • Hvordan man forbedrer samarbejdet mellem forskellige teams, leverandører og andre interessenter for at optimere servicekvaliteten
  • Selvevaluering og modenhedsmåling af egne processer

Efter denne simulering har deltagerne også et bedre fokus på, hvordan deres indsats kan føre til øget forretningsværdi.

 

Målgruppe

CarGO er designet til operationelle IT-teams, f.eks.:

  • IT service desk, IT support, IT help desk
  • IT operations, NOC, driftsafdelinger

Teamledere, managers og chefer kan tilmed lære, hvordan man implementerer processer og øger procesmodenheden i organisationen.

 

Om CarGO

Scenen er CarGO – en virksomhed, der transporterer biler over hele verden ved hjælp af store fragtskibe. Skibene sejler efter en stram tidsplan fra havn til havn.

CarGO har flere forskellige kundetyper, og kæmper p.t. med en række problemer:

  • For mange uløste incidents
  • For meget arbejde i IT service desken
  • Løsningstiden er for lang
  • Nye services er for længe undervejs inden implementering

Som følge heraf går CarGO glip af salgsmuligheder, og kunderne er ind i mellem utilfredse med serviceniveauet.

I denne simulering spiller teamet CarGO-organisationen. Der er både forretningen, IT-afdelingen og de forskellige leverandører, der tilsammen skal løfte modenheden i CarGO, og som trin for trin kommer til at anvende de grundlæggende IT Service Management processer til at håndtere forskellige forretnings- og IT-udfordringer.

Spillet består af 4 runder, hvor man gradvist synliggør og udforsker mulighederne for serviceforbedringer.

Runde 1: Her lærer vi CarGO at kende, og finder ud af, hvordan samarbejdet fungerer både internt og med underleverandører. I slutningen af runde 1 gennemfører vi et modenhedscheck for at identificere forbedringspotentialer

Runde 2: I denne runde optimerer vi de operationelle processer, og drøfter især udviklingsmuligheder inden for incident og problem management samt service desk. Vi gennemfører endnu et modenhedscheck for at se, hvor vi har gjort fremskridt, og hvor vi kan forbedre os yderligere

Runde 3: Nu løfter vi blikket og bliver mere proaktive. Vi kigger på, hvordan vi får tid til projekter ved siden af driften, og undersøger hvordan vi kan forudse ændrede behov for kapacitet og sikkerhed, bl.a. i samarbejde med vores leverandører. Efter det sidste modenhedscheck, er vi klar til sidste runde.

Runde 4: Efter at have udført vores systematisk planlagte forbedringer, oplever vi nu mere effektive processer, som vi overvåger og rapporterer præcist på. Vi har løst vores vigtigste IT Service Management problemer, og er i det hele taget blevet til et højtydende team med kontrol over vores egen dagligdag og kundernes oplevelser.

 

Praktiske informationer

Varighed: 1 dag (f.eks. 9-16)

Antal deltagere: 8-12

Forudsætninger: Ingen. Blot lysten til at lære om sund IT Service Management

Ønsker du yderligere information om CarGO for dit team? Kontakt os for at høre mere