Praktiske informationer
Varighed: 1 dag
Kursuspris: Kontakt os for pris >>
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale samt Betina Liliendals bog ”OKAY BOOMER – GenYZ er din nye chef”, der blev modtaget med 4-stjerner i Børsen.
Formål
Formålet med kurset er at skabe bevidsthed og forbedre den praktiske, dagligdags ledelse af flere generationer på arbejdspladsen for herigennem at optimere arbejdskulturen, samt tiltrække og fastholde medarbejdere i alle aldre.
Fra tidernes morgen har der været tale om ”generationskløfter”, og i dag bruger man termer som f.eks. babyboomers og snowflakers, ofte lidt nedsættende, for at beskrive ”den anden” generations fejl og mangler. Generationerne udspringer af den tid, de lever i, og har alle deres styrker og faldgruber, som vi kan være mere bevidste om og styre efter i vores dagligdag.
På dette kursus lærer du helt konkret, hvordan du udfører ledelse af flere generationer på din arbejdsplads og din egen generations indflydelse på dig som leder.
Kursusindhold
Kurset giver dig konkrete tips, inspiration og idéer til, hvad der motiverer medarbejdere i forskellige generationer på nutidens og fremtidens arbejdsplads.
Med dig hjem får du:
- Viden om og indsigt i de forskellige generationers adfærd
- Konkrete ting, du kan gøre
- Aktiviteter, du kan udføre
- Ord og sætninger, du kan sige som bidrager til at skabe generationstilpasset ledelse, bedre samarbejde og bedre forståelse af hinandens forskelligheder og styrker på arbejdspladsen.
Program
09.00 – 11.00: Generationerne – deres kendetegn og adfærd
11.00 – 12.30: Hvad gør generationsforskelle ved ledelsen, læringen, kommunikationen, organisationsstrukturen og samarbejdet?
12.30 – 13.15: Frokost
13.15 – 14.30: Hvordan personalepolitikken (måske) motiverer, engagerer, tiltrækker og fastholder alle generationer
14.30 – 16.00: Hvad kan du gøre allerede i morgen
Der vil være kaffepauser og øvelser undervejs i de forskellige sessioner
Målgruppe og forudsætninger
Generationsledelse i praksis er både til den unge leder, som ønsker at forstå og håndtere sine ældre medarbejdere, og til den erfarne leder, som vil være klogere på sine unge medarbejdere, der har helt andre værdier end du selv.
Kurset er blandt andet relevant for:
- Kundeserviceledere og teamledere
- Service desk ledere og teamledere
- Procesledere
- Projektledere
- Service management konsulenter
- Alle, der er involveret i it-organisationens serviceprocesser
- Alle HR funktioner, der yder support til ovenstående ledergrupper (eller som selv leder på tværs af generationer)
Underviser
Betina Liliendal | Betina har over 20 års erfaring med generationsledelse og kundeservice i både den offentlig og den private sektor. Hun er tidligere kommerciel chef, og tungt funderet i både teoretiske metode og praktisk anvendelse af ledelse og motivation af multiple generationer på arbejdspladsen. Dertil er hun en motiverende og inspirerende foredragsholder, underviser og rådgiver, som får deltagerne helt frem på stolekanten, når hun deler sine erfaringer. |
Sprog
Kursus og kursusmaterialer er dansk
Eksamen
Der er ikke eksamen på dette kursus – men der kan udstedes kursusbevis
Forudsætninger for deltagelse
Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men vi anbefaler, at du har – eller skal til at have – en rolle med et lederansvar, da kurset er målrettet ledere med medarbejdere i forskellige generationer.