ITIL® Operational Support and Analysis (OSA)


OBS – dette ITIL V3 kursus er udgået. Vi anbefaler ITIL 4 Monitor, Support and Fulfil i stedet.

Læs mere her >>

 

Formål

Formålet med dette overbygningskursus er at give dig et indgående kendskab til og en grundig forståelse af ITIL best practice og klæde dig på til at omsætte denne viden til praksis i din egen organisation.

 

Indhold

Kurset fokuserer på de processer, funktioner, roller og aktiviteter i ITIL, som handler om daglig drift og brugersupport. Herunder kommer du til at arbejde med håndtering af henvendelser, bestillinger og adgangskontrol, overvågning og håndtering af afvigelser, fejlhåndtering, problemløsning samt forebyggende og afhjælpende driftsrutiner.

 

Udbytte

Som deltager opnår du:

  • Dybdegående indsigt i ITIL best practice
  • Forståelse for, hvordan ITIL best practice kan omsættes til dagligdag i din virksomhed
  • Eksempler på tilegnelse og tilpasning af ITIL best practice gennem praktiske øvelser
  • Papir på, at du kan anvende ITIL best practice (ITIL Intermediate Capability certifikat)

 

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.

Kurset er blandt andet relevant for dig, der har eller ønsker en af følgende roller:

  • It-leder
  • Procesejer eller -manager
  • Service Desk Manager
  • Supporter
  • Configuration Manager
  • Availability Manager
  • System Manager
  • Application Manager
  • IT Operations Manager
  • Network Control and Operation
  • Database Administrator
  • Problem Manager
  • IT Service Management konsulent

For at deltage, skal du have bestået grundkurset ITIL Foundation (version 3 eller version 2011) og have praktisk erfaring med it service management.