MarsLander®


Agil og Lean IT service management

Gratis demo 30. august 2019 – læs mere her >>

Marslander® er et simulationsspil, hvor din organisation på egen krop kan opleve bl.a.:

  • ITIL 4 og værdistrømme i praksis
  • ”Fokus på værdi” og ”fokus på kunden” i det daglige arbejde
  • Agile services i IT  drift og support
  • Samarbejde og kommunikation gennem hele organisationen
  • Tæt og værdiskabende involverering af leverandører
  • Reduktion af både arbejdsmængde og spildt arbejde
  • Effektivt at reducere mængden af incidents
  • At øge hastigheden af serviceleverancer

Med andre ord kan du i MarsLander lære metoder til at blive en endnu mere fleksibel serviceorganisation, der kan reagere hurtigere og hurtigere på skiftende behov fra kunder og brugere.

MarsLanders misison er at rejse til Mars, indsamle data om Hadley-kometen, lande på Mars og aflevere data og målinger til forskingsinstitutter og skoler verden over.

Nogle af de udfordringer, jeres team står over for i missionen er:

  • Kunderne kræver løbende ny funktionalitet i software og systemer
  • Der opstår uforudsete fejl og problemer, der skal håndteres
  • I som organisation har konstant behov for at øge jeres performance og evne til at levere værdiskabende services

I skal som team balancere jeres knappe ressourcer til at sikre værdiskabelse for både kunder og jer selv. Det er et billede, vi også ser i dagens serviceorganisationer. De skal holde styr på en stigende mængde applikationer, der leveres fra et stigende antal leverandører og med kunder, der kræver hurtigere og hurtigere reaktion på deres behov.

Opgaven er svær, men ikke umulig – og her kommer de nye teknikker til servicelevering ind i billedet.

 

Om MarsLander®

I det 20. århundrede havde vi fokus på stabil drift og udvikling af processer. Det lykkedes at få Apollo 13 tilbage til jorden alene med disse midler.

Nu skal vi have MarsLander til Mars – hvilket kræver helt nye færdigheder i vores serviceorganisation.

Større mængder software. Vi har aldrig før prøvet at flyve til Mars. Komplekse systemer, som skal kunne reagere lynhurtigt på uforudsete situationer i forretningen. Vi skal være mere agile. Vi skal være mere Lean. Vi skal ikke blot sikre stabil drift på tværs af mange services, vi skal også kunne håndtere flere og vigtigere changes hurtigere og sikrere end tidligere.

ITIL® er stadig relevant, men vi skal kunne håndtere hyppigere og mere krævende behov fra forretningen – og vi skal kunne levere hurtige, stabile og fejlfrie løsninger. “Agil Service Management” kommer ind i billedet – men hvad betyder dét helt præcist?

Man kan ikke fikse fejl i rummet ved at sende en on-site tekniker, så vi skal lære at arbejde på nye måder, hvor vi fleksibelt, kontinuerligt og systematisk arbejder med forbedringer. Hele tiden med kunden og målet i fokus. Hele tiden klar til at omstille. Hele tiden bedre til at udnytte vores leverandører, der udgør en stadig vigtigere del af vores IT-økosystem.

Vi skal også arbejde i tværfaglige teams, hvor vi deler viden, mindsker eskaleringer, forbedrer kommunikationen og afstemmer forventninger til fordel for både os selv og vores kunder og brugere.

Vel mødt i MarsLander missionen! Vi lover, at det bliver sjovt, lærerigt og udfordrende!

Kontakt os for info om MarsLander >>

OBS! Gratis demo 30. august 2019 – læs mere her >>

 

Praktiske informationer

Varighed: 7 timer
Antal deltagere: 8-12
Forudsætninger: Grundlæggende forståelse for arbejdet i en IT-afdeling