MarsLander®


Nu også MarsLander ONLINE – læs mere her >>

Kontakt os for at høre mere om spillet >>

Marslander® er et simulationsspil, hvor din organisation på egen krop kan opleve bl.a.:

  • ITIL 4 og værdistrømme i praksis
  • ”Fokus på værdi” og ”fokus på kunden” i det daglige arbejde
  • Agile services i IT drift og support
  • Mere flow og mindre kødannelse i processerne
  • Samarbejde og kommunikation gennem hele organisationen
  • Tæt og værdiskabende involverering af leverandører
  • Reduktion af både arbejdsmængde og spildt arbejde
  • Effektivt at reducere mængden af incidents
  • At øge hastigheden af serviceleverancer

Med andre ord kan du i MarsLander lære metoder til at blive en endnu mere fleksibel serviceorganisation, der kan reagere hurtigere og hurtigere på skiftende behov fra kunder og brugere.

MarsLanders misison er at rejse til Mars, indsamle data om Hardy IV kometen, lande på Mars og aflevere data og målinger til forskningsinstitutter og skoler verden over.

Nogle af de udfordringer, jeres team står over for i missionen er:

  • Kunderne kræver løbende nye applikationer og udvidet funktionalitet i software og systemer
  • Der opstår uforudsete fejl og problemer, der skal håndteres
  • I som organisation har konstant behov for at øge jeres performance og evne til at levere værdiskabende services

I skal som team balancere jeres knappe ressourcer til at sikre værdiskabelse for både kunder og jer selv.

Dagens serviceorganisationer skal holde styr på bl.a.:

  • En stigende mængde applikationer og integrationer
  • Et stigende antal interne og eksterne leverandører
  • Stadigt mere krævende kunder og brugere, der forlanger hurtigere fejlhåndtering, flere features og nye applikationer.

Opgaven er svær, men ikke umulig – og her kommer de nye teknikker til servicelevering ind i billedet.

 

Om MarsLander®

I det 20. århundrede havde vi fokus på stabil drift og udvikling af processer. Det lykkedes at få Apollo 13 tilbage til jorden alene med disse midler.

Nu skal vi have MarsLander til Mars – hvilket kræver helt nye færdigheder i vores serviceorganisation. Vi skal arbejde mere mod flow – og mindre efter processer!

Udfordringer: Større mængder software, der opdateres oftere – også under missionen. Komplekse systemer, som skal kunne reagere lynhurtigt på uforudsete situationer. Vi skal være mere agile. Vi skal have mere flow. Vi skal ikke blot sikre stabil drift på tværs af mange services, vi skal også kunne håndtere hyppigere og vigtigere changes hurtigere og sikrere end tidligere.

ITIL® er stadig relevant, men vi skal kunne håndtere flere og mere krævende behov fra forretningen – og vi skal kunne levere hurtige, stabile og fejlfrie løsninger. “Agil Service Management” kommer ind i billedet – men hvad betyder dét helt præcist?

Man kan ikke fikse fejl i rummet ved at sende en on-site tekniker, så vi skal lære at arbejde på nye måder, hvor vi fleksibelt, kontinuerligt og systematisk arbejder med forbedringer. Hele tiden med kunden og målet i fokus. Hele tiden parat til at omstille. Hele tiden bedre til at udnytte vores leverandører, der udgør en stadig vigtigere del af vores IT-økosystem.

Vi skal også arbejde i tværfaglige teams, hvor vi deler viden, mindsker eskaleringer, forbedrer kommunikationen og afstemmer forventninger til fordel for både os selv og vores kunder og brugere.

Vel mødt i MarsLander missionen! Vi lover, at det bliver sjovt, lærerigt og udfordrende!

Kontakt os for at høre mere om MarsLander >>

 

Praktiske informationer

Varighed: 8 timer
Antal deltagere: 8-12
Forudsætninger: Grundlæggende forståelse for arbejdet i en IT-afdeling