ITIL® 4 Intro (gratis)


Et hurtigt overblik over den nyeste version af verdens mest udbredte service management rammeværk


OBS – denne beskrivelse opdateres løbende efterhånden som information frigives fra Axelos (ejer af ITIL)

DatoSted 
7. marts 2019 (Kl. 9-12)BallerupTilmeld
7. marts 2019 (Kl. 13-16)BallerupTilmeld
13. marts 2019 (Kl. 9-12)ÅrhusTilmeld
13. marts 2019 (Kl. 13-16)ÅrhusTilmeld

Formål

På ITIL 4 Intro får du indblik i den overordnede struktur og de vigtigste nyheder i den seneste version af verdens mest udbredte service management rammeværk til styring af IT- og digitale services.
ITIL 4 vil bl.a. fokusere på integration af DevOps, Agile og Lean, og du har efter et ITIL 4 Intro-kursus viden til at beslutte, om ITIL 4 kan skabe værdi for dig og din organisation.

I tråd med tidligere, er ITIL stadig et fælles sprog for IT-professionelle, men i ITIL 4 får du desuden info om alle de nye tiltag, som tusindvis af organisationer har erfaret som god praksis i styring af værdiskabende services til brugere og kunder.

 

Kursusindhold og nyheder i forhold til version 3

På ITIL 4 Intro gennemgår vi følgende elementer:

  • Introduktion til ITIL som filosofi
  • Nyheder i ITIL 4
  • Hvad kan genbruges fra ITIL v3
  • Overgang fra ITIL v3 til ITIL 4
  • ITIL 4 Certification Scheme

ITIL 4 er en omfattende videreudvikling af version 3, og giver et langt mere praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

 

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der ønsker info om ITIL 4 – eller ønsker at kende til forskellene mellem ITIL v3 og ITIL 4.
Arbejder du med at styre eller levere digitale services, kan kurset bruges til at få et overblik over, om ITIL 4 kan skabe værdi for netop dette arbejde.

Derfor er kurset blandt andet relevant for:

  • Alle it-professionelle, der indgår i it-organisationens serviceprocesser
  • It-ledere
  • Procesejere og -managers
  • Projektledere
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.