Optimal videndeling i service desken


Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken

Kursuskalender

DatoSted 
28. marts 2019BallerupTilmeld
25. oktober 2019BallerupTilmeld

Kontakt os for firmaforløb

 

Praktiske informationer

Varighed: 1 dag
Tidspunkt: 9.00 – 16.00
Kursuspris: 3.995,- ekskl. moms
Eksamenspris: 995,- ekskl. moms

Kursusprisen inkluderer forplejning og kursusmateriale.

 

Formål

På dette kursus lærer du konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv. Metoderne tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer. Når du er færdig med kurset, kan du opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger), og har også lært metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen.

 

Deltagere

Dette kursus henvender sig til personer, der arbejder med viden som afgørende element for deres effektivitet. Du sidder måske i en IT support/ Service desk/Help desk – eller også har du til opgave at dokumentere og anvende løsninger og workarounds i anden rolle i IT.

 

Indhold

09.00 – 12.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (best practice)

  • Grundlæggende intro til knowledge management – hvorfor er det en god ide?
  • SOKA-modellen til at udarbejde og anvende brugbare vidensartikler
  • Typer af artikler (workarounds og vejledninger)
  • Indhold og struktur
  • Søgbarhed og tagging
  • Sprog og fagsprog i vidensartikler

12.00 – 13.00 Frokost

13.00 – 16.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (i din egen hverdag)

  • Byg dine egne artikler
  • Faldgruber og udfordringer
  • Hvordan skal artikler udarbejdes i jeres eget system?

 

Underviser

Johnny JensenJohnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

 

Form

Kursus og eksamen gennemføres på dansk med danske materialer og dansk certificering

 

Certificering

Du kan få certifikat på din viden gennem beståelse af en 30 minutters prøve med 20 multiple choice spørgsmål med hjælpemidler. Beståelseskravet er 65% (13 rigtige).