Kepner-Tregoe® Foundation


Kursuskalender

DatoSted 
17. - 18. januar 2019TaastrupTilmeld
25. - 26. april 2019TaastrupTilmeld
2. - 3. september 2019TaastrupTilmeld
7. - 8. november 2019TaastrupTilmeld

Kontakt os for firmaforløb

 

Praktiske informationer

Varighed: 2 dage
Tidspunkt: 9.00 – 17.00
Kursuspris: 12.500,- ekskl. moms

Kursusprisen inkluderer forplejning, kursusmateriale og eksamen.

 

Formål

Lær en systematisk proces til problemløsning, og find hurtigere frem til root cause af enhver type problem. Hundredevis af personer har allerede deltaget i dette kursus, der giver dig viden om terminologier, struktur og grundbegreber inden for Kepner-Tregoe® problemløsnings- og fejlfindingsteknikker såsom – situationsanalyse, problemanalyse, beslutningsanalyse og potentiel problemanalyse. Kepner-Tregoe anbefales officielt af ITIL® som en Best Practise til praktisk problem management.

Dette Kepner-Tregoe® Foundation kursus afholdes med akkrediteret underviser Johnny Jensen (en af de mest erfarne, danske Kepner-Tregoe® trænere)

Kurset holdes hos Teknologisk Institut, og tilmelding foregår derfor på deres hjemmeside.

 

Deltagere

Kepner-Tregoe® Foundation henvender sig til dig, der:

  • ønsker at blive certificeret i Kepner-Tregoe Foundation
  • skal deltage i Kepner-Tregoe Advanced og som ønsker at blive bedre til at håndtere incidents og problems
  • arbejder i service desk, er problem manager, incident manager, udvikler, tester eller projektleder, der
  • ønsker at blive bedre til at spotte fejl, og lære, hvordan de kan undgås.

 

Indhold

Kepner-Tregoes rationelle processer:

  • Introduktion og spørgeteknik, der anvendes i alle processerne
  • Situation Appraisal – Hvad er et incident, og hvad er en “concern”. “List Threats and Opportunities”,
  • “Separate and Clarify”, “Set Priority”, “Plan Next Steps” samt grundlæggende spørgeteknik i Situation Appraisal
  • Problem Analysis – Kepner-Tregoes definition af et problem. “Describe Problem”, “Identify Possible Causes?, “Evaluate Possible Causes”, “Confirm True Cause”, samt specifik spørgeteknik i Problem Analysis.
  • Decision Analysis: Hvad er en beslutning? “Clarify Purpose”, “Identify Alternatives”, “Evaluate Alternatives”, “Make Decision”, samt specifik spørgeteknik i Decision Analysis.
  • Potential Problem Analysis – Hvordan lægger man en effektiv plan “Identify Potential Problems”, “Identify Likely Causes”, “Take Preventive Action”, “Plan Contingent Action and Set Triggers”. Specifik spørgeteknik i Potential Problem Analysis.
  • Certificering

 

Forudsætninger

Du skal have deltaget i et akkrediteret 2-dags Kepner-Tregoe Foundation kursus for at kunne deltage i eksamen.
Kurset er praktisk orienteret, og ønsker du at gå til eksamen, skal du beregne ekstra forberedelse i form af læsning og prøveeksamen.

 

Underviser

Johnny JensenJohnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

 

Eksamen

Multiple-choice, 40 spørgsmål uden hjælpemidler
Varighed 60 minutter
Beståelse ved 28/40 (eller 70 %)

 

The Kepner-Tregoe® Foundation course includes Kepner-Tregoe Methodologies and Intellectual Property owned by Kepner-Tregoe, which is used by permission of Kepner-Tregoe. All rights reserved. Accredited KT Foundation training is provided by ITpreneurs.