MarsLander® Demo


Et simulationsspil med ITIL® 4 principperne

DatoSted 


I det 20. århundrede brugte vi ITIL® v3 til at styre vores IT services bl.a. til at bringe Apollo 13-missionen til månen og sikkert tilbage til jorden igen. Men at få den helt nye MarsLander til Mars kræver endnu mere af IT vores services. Det er ikke nemt. Men svaret findes, og det hedder ITIL® 4.

 

Læs mere om selve simulationsspillet her >>

 

Implementér ITIL® 4 i dit daglige arbejde og skab værdi for forretningen

Der har aldrig været så meget software involveret i IT-afdelinger, som der er i dag. Det er blevet hverdag at håndtere mange komplekse nye systemer samtidig med krav om hurtig håndtering af uforudsete hændelser. Vi skal være både mere Agile og Lean-orienteret for effektivt at kunne styre serviceleverancen. Ikke alene skal vi sikre, at software, hardware og IT services synkroniseres, men også at de skal kunne klare nye stigende krav og konstant skiftende behov hos kunderne. Og dette samtidig med at implementeringen skal foregå hurtigt og sikkert. ITIL® er stadig yderst relevant, men ITIL skal være mere lydhør over for kravet til hurtigere ændringer. Det er her at bl.a. Lean og Agile Service Management kommer ind i billedet.

 

MarsLander-missionen

For at opfylde alle kundens krav skal IT som sagt reagere hurtigt på nye forretningsforespørgsler og levere hurtige, robuste, sikre og fejlfrie løsninger. En fejl ude i rummet kan ikke bare løses ved at sende en person derud og kigge på det. På MarsLander-missionen skal der arbejdes på en helt ny og anderledes måde. Vi skal være mere fleksible og løbende lære og forbedre vores IT-services og kapacitet i små trin for at sikre, at vi løbende tilpasser os kundernes behov. Samtidig er vi mere og mere afhængige af et økosystem af både partnere og leverandører, hvor vi ligeledes skal tilpasse os og være fleksible.

Vi skal derfor arbejde i hold for at dele viden, strømline, reducere overførsler, forhindre fejlkommunikation og sikre, at alt netop er tilpasset kundens behov.

Missionen hos MarsLander er simpel.  Teamet skal opsende en raket med MarsLander ombord, og bringe den sikkert til Mars. Her skal I så indsamle værdifulde data til universiteter og forskningscentre. Jeres udfordring er her bl.a. at støtte The Mission Center og dermed sikre, at de er i stand til at nå alle de fastlagte mål.

Vil du gerne vide mere og med en tur til Mars? Som kom og prøv en demo den 30. august i World Trade Center. Fik vi fortalt, at det er gratis?

Vi tilbyder MarsLander simulationsspillet til IT og Servicedesk-afdelinger. Spillet kan bruges både som en introduktion til ITIL® 4 eller som en faglig teambuilding.

Med venlig hilsen

Peopleteam og GamingWorks