Læseplan og tips til ITIL 4 Foundation re-eksamen


English version here >>

Hvis du er snublet over eksamensbumpet, og skal til re-eksamen, så kan du med fordel målrette din eksamenslæsning på baggrund af dit eksamensresultat.

Her er par tips (uddybning følger længere nede):

  1. Analyser dit eksamensresultat og læs op på baggrund af dette
  2. Målret din læsning
  3. Brug prøveeksamen til at teste din viden

1. Analyser dit eksamensresultat og læs op på baggrund af dette

  1. Find dit eksamensresultat på PeopleCert.org/exam-history >>
  2. Find din eksamen på listen
  3. Kig i kolonnen “STATEMENT OF RESULTS”
  4. Klik på “View/Print”
  5. Download filen “SoR.pdf”
  6. Sammenlign dine resultater med læsevejledningen herunder, og læs både slides og noter, inden for de områder, hvor du trænger mest til at opfriske din viden:
Syllabus subject area When to study What to study
ITIL4F_1 – Understand the key concepts of service management 60% or below Slide 8-26 (Key concepts of service management)
Test questions: General concepts and definitions >>
ITIL4F_2 – Understand how the ITIL guiding principles can help an organization adopt and adapt service management 67% or below Slide 67-84 (The ITIL guiding principles)
Test questions: The guiding principles >>
ITIL4F_3 – Understand the four dimensions of service management 50% or below Slide 29-43 (The 4 dimensions of service management)
Test questions: The 4 dimensions >>
ITIL4F_4 – Understand the purpose and components of the ITIL service value system 0% Slide 45-52 (The ITIL Service Value System)
Test questions: The service value system >>
ITIL4F_5 – Understand the activities of the service value chain, and how they interconnect 50% or below Slide 54-65 (The service value chain)
Test questions The service value chain >>
ITIL4F_6 – Know the purpose and key terms of 15 ITIL practices 80% or below Slide 86-124 (All red bordered boxes + the three types of changes on slide 118)
Test questions: Practice purposes >>
ITIL4F_7 – Understand 7 ITIL practices 90% or below Slide 86-90 (Continual improvement)
Test questions: Continual improvement >>Slide 95-97 (Service level management)
Test questions: Service level management >>Slide 102-106 (Service desk)
Test questions: Service desk >>

Slide 107-110 Service request management)
Test questions: Service request management >>

Slide 111-115 (Incident management)
Test questions: Incident management >>

Slide 116-119 (Problem management)
Test questions: Problem management >>

Slide 120-122 (Change change enablement)
Test questions: Change enablement >>

2. Målret din læsning

Læs slides OG noter inden for de områder, hvor du har lavest score.

3. Brug prøveeksamen til at teste din viden

Du finder de aktuelle prøvespørgsmål (test questions) her >>

Adgangskoden finder du i din velkomstmail fra kurset.

Har du mistet din adgangskode, så kontakt os på info@peopleteam.dk – så hjælper vi dig.

Prøvespørgsmålene er en stikprøve-kontrol af din viden. Du bør bruge dem til at finde ud af, hvilke områder der med fordel kan læses op på. Du bør med andre ord ikke stole på, at et flot prøveeksamensresultat automatisk medfører et god eksamensresultat.

Peopleteam ønsker dig rigtig god fornøjelse med din læsning.